Sunday, March 6, 2011

Maailm

Mõista, mõista, mis see on: Isa pikk, ema lai, sõsar sõge, veli pöörane?
--- Päeva pärimussõna 12. veebruar 2011 ---



Vastuseks on: maailm.

Isa pikk on taevas ja Kõiksus, millest oleme sündinud. Alates algplahvatusest 13,7 miljardit aastat tagasi, läbi linnuteede ja tähtede. Sealt, tähtedest, tuleb kogu me jõud, headus ja kasvamine. Sellepärast on tähed meie jaoks tähtsad. Kõike olulist tähtsaks nimetades hoiame alal sidet oma pika isaga. Ka kirjatarkus seob meid pikaajalisuse ja siitkaudu pika isaga. Küllap sellepärast nimetame ka kirjamärke tähtedeks. Hea ja pikk isa, aita hoida mind hea ja pikameelsena.

Pikk ja pidev kasvamine peab kuhugile ära mahtuma. Selleks mahutajaks on Maa, lai ema. Kõik hea ja kasvav laiub ja laguneb Maa toel laiali. Kui poleks Maad, poleks ka maailma. Kuigi maailm algab pika isaga ehk siis tähtedest, algab sõna maailm maaga. Maast sünnib kõik, kasvab kõik. Maas ka sureb kõik. See ongi Maa tegemine – kasvatamine ja kaotamine. Lai ja lahke ema, hoia alal lahkus ka minus!

Sõge sõsar on öö. Öö on nagu Maa. Ööst algab kasvamine. Ka päev algab ööst, siit ka nimetus ööpäev. Öö, mu sõge sõsar! Hoia mu võimet pimesi uskuda ja läbi minna pimedatest aegadest mu elus!

Pöörane veli on päev. Kõik, mis hakkab kasvama ööga, saab pöörase hooga teoks päeval.
Päev, mu pöörane velleke! Lisa mu tegemistesse söakust, otsustavust, pöörasust ja väge!

--- Kopeeritud Mikk Sarve Facebooki postitusest 12.02.2011 kell 10:07. ---

No comments:

Post a Comment